Kalkuláció Regisztráció Bejelentkezés

GY.I.K.

A kártyás fizetésen kívül van más lehetőség a fizetésre?

Igen, lehet fizetni banki átutalással, valamint lehet kompenzáltatni a szállítási költséget az utánvételből is.

Csak a saját bankkártyámmal fizethetek?

Nem. Ha valaki a családból, barátok közül rendelkezésre bocsájtja a kártyáját, akkor azzal is fizethet. FONTOS! Amennyiben jogosulatlan kártyahasználatról kapunk bejelentést, akkor cégünk minden esetben együttműködik a bűnüldöző szervekkel és arról bejelentést tesz a Rendőrségen a regisztrált felhasználó adatainak közlésével. Természetesen ezzel egyidőben a szállító partner felé intézkedünk a csomag továbbításának megállításáról, amennyiben ez még lehetséges (azonnali bejelentés estén).

A szolgáltatás fizetéséhez kell regisztrálni a Barion rendszerében?

Nem. A fizetéshez csak egy bankkártyára van szükség, amin nincsen netes vásárlás korlátozás.

Hogyan rendelhetem meg, hogy a szállító jöjjön ki a csomagért?

Minden esetben az alaphelyzet a háztól-házig szállítás, tehát nem kell külön kérni. Természetesen lehet csomagponton is feladni, valamint igénybe vehető a Pikk Pakk Pontos feladás is.

Mekkora lehet a legnagyobb feladható csomag?

Amennyiben a szállítást a GLS igénybevételével kéri, akkor a csomag hossza nem lehet nagyobb mint 200 cm és a hosszra merőleges kerülettel együtt nem haladhatja meg a 300 cm-t.
DPD szállítás esetén a hossz maximum 175 cm lehet és a hosszra merőleges kerülettel együtt nem haladhatja meg a 300 cm-t.
Pikk Pakk Pontos csomag esetén a maximum méret 60x60x60 cm lehet.
HDT nagy csomag szállításnál a küldemény nem lehet hosszabb 250 cm-nél és a három kiterjedésbeli méret nem haladhatja meg a 300 cm-t.
A legnagyobb raklapos csomag 80×120 cm alapon, legfeljebb 180 cm magas lehet.

Mikor fizet a szállító kártérítést? (Belföldi küldemények esetén)

A szolgáltatók a küldemény megsemmisülése, részleges vagy teljes elveszése, megsérülése, továbbá időgarancia késedelmes teljesítése következtében a feladóval szemben vállal kártérítési felelősséget.

 

Kinek fizeti ki a szolgáltató a kártérítés összegét?

Az általános elv szerint a sérüléssel, elveszéssel és a késedelmes kézbesítéssel kapcsolat a feladónak
Vannak kivételek! Abban az esetben, ha a kézbesítés után derül fény a küldemény sérülésére vagy a feladó írásban lemond a címzett javára a kártérítési jogosultságról, akkor a címzett részére történik a kifizetés. A feladón és címzetten kívüli harmadik személy kizárólag abban az esetben jogosult a kártérítési igény érvényesítésére, ha az ezzel kapcsolatos követelést a kártérítésre jogosult írásban engedményezte javára.

 

Mi van akkor, ha a kártérítési összeg kifizetése után megkerül a küldemény?

Ha a küldemény tartalmának elveszett része a kártérítés összegének kifizetését követően megkerül, arról a szolgáltató a kártérítésben részesültet értesíti. A kártérítési igény jogosultja a tartalomrészre belföldön az értesítés kézhezvételét követő 15 napon belül igényt tarthat, de ez esetben a megkerült tartalomrész alapján felvett kártérítési összeget vissza kell fizetnie. Ha a kártérítési igény jogosultja igazolhatóan kézhez vette a felhívást, de az értesítésre határidőn belül nem ad választ, ezt a szolgáltató a megkerült tartalomrész tulajdonjogáról való lemondásnak tekinti.

 

Mit jelent az időgarancia?

A szolgáltató a törvényben és az egyéb jogszabályokban meghatározottak szerint a feladást követő 1. munkanapon megkísérli vagy végrehajtja a kézbesítést a címzett vagy egyéb jogosult átvevő részére. Az 1 napos időgarancia nem a feladás időpontjától számított 24 órán belüli kézbesítési kísérletet, hanem a feladást követő 1. munkanap 23:59 perces időpontját jelenti.

 

Mikor kézbesíti a szolgáltató a feladott küldeményeket?

Az időgaranciában vállalt napon- amennyiben a küldemény megérkezett a kézbesítést végző kirendeltségre- 8 és 18 óra között hétfőtől péntekig.

 

Van ettől eltérő időben történő kézbesítés is?

Igen, a GLS Flex Delivery Service szolgáltatása esetén az ÁSZF-ben megjelölt településeken, munkanapokon 17-20 óráig, valamint a szombati különszolgáltatással feladott küldeményeket, szombaton 8-12 óráig kézbesíti azt.
DPD Classic szolgáltatásához szintén kérhető szombati kézbesítés, külön díjért és csak az ÁSZF-ben rögzített településeken.
HDT nagy csomag szállítás esetén nincs lehetőség szombati kézbesítés megrendelésére.