Kalkuláció Regisztráció Bejelentkezés

Gyakran feltett kérdések a csomagküldés során

Gyakran feltett kérdések a csomagküldés során

A csomagküldés az egyik legfontosabb szerves része az életünknek. Ha ez nem lenne, nem tudnánk eljuttatni bizonyos termékeket az egyik helyről a másikra. Erre van a csomagküldés szolgáltatás. Már i. e. használták az emberek ezt a funkciót, csak nem csomagküldő autók hanem galambok segítségével. A csomagküldés lényege ugyan az maradt, csak a szállítási funkció lett más.

Gyakran feltett kérdések a csomagküldés során

A szolgáltatások ára külföldre drágább, mint a belföldi csomagfeladás, mivel a küldemény nagyobb utat is tesz meg.

Az emberek a leggyakrabban ezeket a kérdéseket teszik fel:

1. Hogyan adhatok csomagszállítási megbízást a futárszolgálatnak?

A válasz egyszerű, online felületen, telefonon, illetve e-mailben.

2. Milyen információkhoz juthatok a csomagjaim kézbesítésével kapcsolatban?

A feladott küldemények minden részletéről (dátum, utánvét, súly, darabszám, érték, cím, címzett neve, stb. ) e-mailben tájékoztatnak bennünket.

3. Bármit feladhatunk vagy vannak tiltott dolgok?

Vannak olyan tárgyak, melyeket a megfelelő védőcsomagolással el lehet szállítani. Pl. : kések, szerszámok és különböző éles tárgyak, melyek külön-külön be vannak csomagolva. De vannak olyan küldemények is, amiket a megfelelő csomagolás ellenére sem szállíthatnak. Pl. : lőfegyverek, robbanóanyagok, gyúlékony és mérgező anyagok, stb

4. Mire kell figyelnem, ha magam oldom meg a csomagolást?

Törékeny tárgyak esetén mindenképp csomagoljuk be külön is mielőtt beletesszük a dobozba vagy a légpárnás (pufi) borítékba, hogy a csomagszállítás során garantáltan megvédjük őket a töréstől. Emellett fontos még, hogy a doboz üres részét is töltsük ki, valamilyen térkitöltő anyaggal, de legalább újságpapírral. Ha nem rendelkezünk a megfelelő csomagolóanyagokkal, vagy nem szeretne egyáltalán a csomagolásra időt szánni akkor megkérhetjük, hogy csomagolják be nekünk.

5. Milyen adatok szükségesek a megfelelő címzéshez, hogy a csomag sikeresen célba érjen?

Címzett neve, címe, irányítószáma (nemzetközi csomagküldés esetében is), telefonszáma és/vagy e-mail címe. Fontos, hogy azt a címet adjuk meg, ahol napközben tartózkodik. Ha munkahelyi cím, akkor röviden írjuk le, hogy pontosan merre találja a futár, pl. : sarki vegyesbolt a lottózó mellett.

6. Mi történik akkor, ha a csomagot nem tudják leadni, mert nincs otthon a címzett?

Sikertelen kézbesítési kísérlet esetén másodszor is kiszállítják a csomagot. Ha még akkor sem sikerülne a küldeményt átadni, a futár értesítőt hagy a helyszínen.

7. Mi a teendő, ha sérült vagy hiányos csomagot kap a címzett?

Először is jól nézzük meg a csomagot, amikor a futár kézbesíteni szeretné, ha sérült NE VEGYÜK ÁT! Ha mégis átvettük és utána látjuk, hogy sérült vagy hiányos, akkor menjünk el vele a szolgáltató legközelebbi képviseletére minél előbb, de legkésőbb 3 munkanapon belül és vetessünk fel róla egy jegyzőkönyvet. Biztonság kedvéért egy fotót is készítsünk róla.

Vélemény, hozzászólás?