Ismeri? Nem? Akkor néhány információ a bestposta.hu segítségével.
Mikor érkezik meg a csomagom?
Magyarországon a feladást követő munkanapon kerül kiszállításra a csomag. A szomszédos európai országokba 24-48 óra, a távolabbi országokba általánosságban 72-120 óra az átfutási idő. A GLS hétfőtől péntekig munkaidőben szállít.
Hol tudom megnézni, hol van most a csomagom?
Az online csomagkeresés menüpontban megnézheti, hol van a csomagja. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a GLS csomagirányító központokon keresztül juttatja el a csomagot, nem pedig közvetlen szállítással. A csomag nyomon követéshez szükség van a csomagszámra.
Mi történik, ha nem tartózkodom otthon a kiszállítás időpontjában?
Ha a címzett az első kiszállításnál nem tartózkodik a megadott címen, akkor a futár értesítőt hagy és egyéb rendelkezés hiányában visszaviszi a depóba a csomagot.
Az értesítőben megtalálja a csomagszámot és a GLS elérhetőségét. Ha felveszi a kapcsolatot telefonon vagy írásban a GLS-sel, azonnal egyeztetheti a következő kiszállítást. Ha a feladó a csomagfeladásnál megrendelte a FlexDelivery-Service szolgáltatást, számos kézbesítési mód közül választhat a Kézbesítési Rendelkezés online felületen.
Ha az utolsó kiszállítás is sikertelen, a csomag visszakerül a feladóhoz.
Ritkán vagyok otthon. Hogyan tudom átvenni a csomagot?
Megrendelésnél kérheti a munkahelyére is a csomagszállítást vagy ha megoldható, a szomszéd is átveheti a csomagot.
A GLS átadja a szomszédnak is a csomagot?
Szóbeli vagy írásbeli meghatalmazás esetén a futár megkísérli a szomszédnak átadni a csomagot, aki természetesen aláírással igazolja a csomag átvételét. A futár értesítőt hagy Önnek, amiben értesíti, hogy melyik szomszéd vette át a csomagot. Ha a GLS a csomagfeladásnál kapott e-mail címet és/vagy mobilszámot a feladótól (az Ön beleegyezésével), a GLS értesíti Önt a kiszállítás időpontjáról és egyéb adatokról.
A GLS átviszi GLS CsomagPontba a csomagot?
Igen.
Ha sem Ön, sem a szomszéd nem tudja átvenni a csomagot, bizonyos esetekben lehetősége van átirányítani a csomagot egy GLS CsomagPontba.
Ha a feladó megrendelte a FlexDeliveryService szolgáltatást, a GLS küld Önnek egy SMS-t vagy e-mailt, a GLS Delivery Manager honlap elérhetőségével. Ezen keresztül választhat különböző kézbesítési lehetőségek közül – többek között kérheti a GLS CsomagPontba történő átirányítást is. Az átirányítást követő 5 munkanapon belül átveheti a csomagot a kiválasztott GLS CsomagPontban.
Figyelem: a csomagot csak érvényes személyi okmányokkal veheti át!
Hol találom a legközelebbi GLS CsomagPontot?
A GLS CsomagPont keresővel egyszerűen megnézheti, hol van a legközelebbi GLS CsomagPont.
Más is átveheti a csomagot a GLS CsomagPontban?
Igen. Érvényes, írásos meghatalmazással más is átveheti a csomagot, amely tartalmazza az Ön nevét és címét, valamint az átvevő nevét és címét. A meghatalmazott személynek rendelkeznie kell érvényes személyi okmánnyal.
Mi az a csomag átirányítás?
Ha az első kézbesítés sikertelen volt, Ön, mint címzett eldöntheti, mi legyen a következő lépés. Az alábbi csomagátirányítási lehetőségek közül választhat:
- Saját címére kéri egy másik napon.
- Másik címre kéri az Ön által kiválasztott napon.
- Csomag átirányítás egy GLS CsomagPontba. Öt munkanap áll a rendelkezésére, hogy ott átvegye a csomagot.
- Visszautasíthatja a csomag átvételét. Ebben az esetben a feladónak visszaszállítjuk a csomagot.
- A csomagot átveheti a legközelebbi GLS depóban: a csomagot a depóban tartjuk és 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy átvegye a csomagot.
A csomagátirányítás csak abban az esetben vehető igénybe, ha a feladó (az Ön beleegyezésével) megadta az e-mail címét.
Sérülten érkezett a csomag. Mit tudok tenni?
A feladó felelőssége a megfelelő csomagolás. A GLS csak abban az esetben fogad el reklamációt, ha a csomagon külsérelmi nyom látható, pl. kiszakadt a doboz.Ha bármilyen sérülést talál a csomagoláson, kérjük, az átvételnél ellenőrizze a csomag tartalmát. A futár kárjegyzőkönyvet vesz fel a csomagátadásnál.
Abban az esetben, ha a csomag külsőleg sértetlen volt, és csak az átvételt követően észleli a sérülést, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a feladóval. A GLS nem ellenőrizheti a csomag beltartalmát az adatvédelmi szabályzatban foglaltaknak megfelelően.
Nem érkezett meg a csomagom. Mit tehetek?
Először kérjük, ellenőrizze az online csomagkeresőben a csomagja státuszát. Ezt a csomagszám ismeretében teheti meg, ha ismeri azt – ha nem, kérjük, a feladót kérdezze meg. De lehet, hogy nem tartózkodott otthon, amikor a futár kiszállította a csomagot, kérjük nézze meg, kapott-e értesítőt. Az értesítőből megtudja, hol van a csomagja – pl. a szomszédja vette át vagy visszakerült a GLS depóba. Az értesítőn megtalálja továbbá a csomagszámot is, amellyel használhatja a csomagkeresési funkciót. Ha a feladó megrendelte a csomaghoz a FlexDelivery-Service szolgáltatást is, e-mail értesítőt is küldünk Önnek. Az üzenet tartalmaz egy linket, ahol online kiválaszthatja a következő kézbesítési lehetőséget.
Ha a csomagkeresés nem hoz eredményt, telefonon vagy írásban is érdeklődhet. Kérjük, hívja a címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálatot a +36 1 802 0265 telefonszámon. A csomagszám segít a konkrét ügy megválaszolásában, kérjük, ha lehet, adja meg kollégánknak.
Nem találok választ a kérdésemre. Hol kaphatok további információt?
Ha a csomagot a bestposta.hu segítségével adta fel vagy adták fel Önnek, akkor először hívja a +3670-4107777 telefonszámot vagy írjon nekünk az office@bestposta.hu email címre.
A GLS a címzettek részére külön ügyfélszolgálatot tart fenn. Kérjük, hívja a +36 1 802 0265 telefonszámot vagy írja meg kérdéseit.
Utánvétösszeget lehet-e bankkártyával rendezni?
Nem, sajnos nem lehet sem bankkártyával, sem hitelkártyával fizetni.